Organizacja księgowości w firmie

<h1  style="font-size: 23px;" class="entry-title">Organizacja księgowości w firmie</h1>

Efektywna organizacja działu finansowo-księgowego w firmie

Bardzo często zapominamy, że finanse i księgowość to element wielu procesów zachodzących w firmie, a nie oderwany od firmy dział , którego jedynym celem jest wygenerowanie na czas poprawnych deklaracji podatkowych. Finanse i księgowość są odpowiedzialne za ewidencje bardzo wielu zdarzeń w firmie, a przez to, mają c dostęp do dużej ilości informacji , mogą być wykorzystywane do wielu innych celów, niż tylko sporządzenie deklaracji podatkowej.To powinno rodzić oczekiwania, ze dział finansowo-księgowy, będzie merytorycznie wspierał zarząd firmy, dostarczy my odpowiednich informacji do podejmowania właściwych decyzji i przyczyni się przez to do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. W praktyce jednak takie wsparcie to rzadkość. Bardzo istotnym zagadnieniem na jakie należy zwrócić uwagę organizując obsługę finansowo-księgową firmy są:

  1. Efektywna integracja działu finansowo-księgowego z procesami zachodzącymi w firmie.
  2. Zastosowanie właściwych rozwiązań organizacyjno-informatycznych.
  3. Jednoznaczne zdefiniowanie oczekiwań oraz sposobu pomiaru ich realizacji.
  4. Systematyczny Nadzów nad poziomem kosztów oraz pomiar jakości dostarczanej usługi.
  5. Wykorzystanie działu finansowo-księgowego w jednorazowych, dużych projektach.

Mając na uwadze powyższe zagadnienia oraz bazując na naszej wiedzy i know-how, u naszych Klientów wdrażamy rozwiązania , pozwalające na eliminacje wielu problemów związanych przede wszystkim z szybkością przepływu danych i informacji w firmie, doskonaleniem kompetencji działów finansowo-księgowych oraz znaczącym wzrostem wśród menedżerów i kadry zarządzającej satysfakcji ze współpracy z działami finansowo-księgowymi.
(MS)

Sprawdź również: